tisdag 16 mars 2010

Så har det då äntligen skett! Vi har flyttat till vår sim...och oh vad det är fint där... En helt egen sim utan en massa grannar ... känns nästan lyxigt ... lol. Och det är ju klart att mitt paradis har återuppstått, fast i lite annan tappning och under ett lite annat namn ... Eden of Pirkka!! Ingången dit går under dessa söta delfiner ... så om ni kommer och hälsar på så hittar ni lätt till mitt lilla paradis ... eller det är ju inte bara mitt...det är en oas för oss alla.
Väl inne så ser man likheterna och olikheterna till det första ... men det är ju klart ... detta ÄR snäppet bättre .... en riktig oas med strand. Jag bara älskar det ... så är det.
Och, det är ju klart att även jag skall bo i ett slott .. och som vanligt uppe på en höjd av 4000 meter. Fast jag slipper ju bosätta mig i detta enorma slott ( som jag tycker ) ensam. Vi är ju i alla fall tre om simmen ...
Detta är i alla fall huvudslottet kan man säga. Det skall användas till en massa olika aktiviteter, bl a liveuppträdanden av ägaren själv ... ja just de. För ägaren till detta slott är ju ingen mindre än våran Langlear Halostar ... Så ni kommer inom kort få inbjudan till en invigningskonsert, det är jag helt övertygad om! Som han har väntat på denna sim ... ojojoj ...inte en dag för tidigt vi fick det kan man säga.
Lite vyer över simmen så, den är ju i stort sett färdig nu ... bara plocket kvar .. pyntet ... plantering ... Jag har planterat en del ... men det är ju rätt så stort så det tar ju sin lilla tid .. hmm .. eller kanske jag bara är lite velen och kan inte bestämma mig för vad som skall vart .. lol ... mycket möjligt.


En smedja har vi ju så klart också .. med plats för hästar har jag noterat .. hmmm ... kanske man skulle skaffa sig några hästar .. det finns ju plats att rida på ... Skall absolut tänka på det *S*
Och klart, vad skulle en bosättning vara utan en hamn ... inget rätt och slätt! Och ett fartyg så klart ...
Ja... då har ni i alla fall fått se lite av mitt, vårt ... nya. Ni är alla så välkomna att hälsa på oss ... bara meddela så ordnar jag en tp kvickt som ögat *S*. Med tiden kommer det väl någonsorts anständig LM också ... men tills dess hör av er om ni vill hälsa på och gå husesyn.
Ja det var det för denna gången, men det kommer så klart mera .. så klart! .. fast det kan ju dröja lite igen. Har inte så brottom numera med det jag företar mig ... vill njuta lite *S*.
Ta hand om er och så ses vi där ute ...

4 kommentarer:

  1. Låter helt underbart!

    Ser helt underbar ut!

    Lycka till!

    Kramix/Tina

    SvaraRadera
  2. <vackert! kan man se sig om där ? kanke ta några modelbilder? väldigt fint!!

    SvaraRadera
  3. Ja det är underbart, de e de....och klart man kan se sig om där Ziga. Bara kontakta mig ... ett im ...och klart *S*

    SvaraRadera
  4. Ja det va verkligen fint, grattis Pirkka o kram , jag läser genom raderna att du är lycklig :-) det e du så väl värd. kram påre kommer nog förbi ngn dag o fluktar nogare men det ser underbart ut.

    SvaraRadera