måndag 11 januari 2010

Party ... och vigsel


Såå ... då har man haft det första egna partyt på Hisingen!! Det var ju inte första gången, nu narras jag ju ... hihi ... Vi hadde ju konserten, uppträdandet med Langlear ... men detta var i alla fall vår första arrangerade danstillställning. Och det stämmer AB, jag var inte alls lika nervös denna gången, man vänjer sig, att vara hostess ( var det så det hette... värdinna )

Och roligt hadde vi ... eller hoppas jag i alla fall. Jag tyckte det blev en mycket lyckad kväll, med många besökare. Riktigt många besökare!!!

Och min egna dansbana sattes på verkligt prov, och visade sig hålla måttet ... eller hmmm? ... men den höll i alla fall. Ingen ramlade igenom golvet .. phuh!

Så nu skall det väl kunna bli flera trevliga dansaftnar på New Sweden ... och Hisingen. Nöjesmetropolen som det ju är på gång att bli !!!


Så då raskt till söndagens stora händelse ... jaaa ...riktigt stora händelse. Vår Tor gifte sig!! Och många var vi från svensklägret som infann sig till denna vigsel. Ja jag känner ju inte den nyblivna bruden ... ännu :-) ... men hoppas få den äran i framtiden. Men fina var de, och alla andra med för den delen! Bara att titta på bilderna så kan ni ju hålla med om de.

Här tågar så brudgummen himself fram eskorterad av bestman Frostland. Attans vad stiligt!!



Och här är så svenskarna samlade inför seremonin, alla förväntansfulla och spända ... tror jag ... jag var det i alla fall.


Svessa för dagen utan sin Frostland jämte sig ... av förklarliga skäl ... och vad stilig hon var ... som alltid iofs.



Gitt och Rultan i matchande klänningar ... alltid snygga!


Och vilka ser vi här då om inte Sirhc och Vampi samt PJ och Luce.



Våran allas kära PG/Tina bänkade sig bredvid Svessa ... och ja... du var sååå fin du med.


Och jag , som tyvärr kom ensam till vigseln, fick som bänkkamrat Ayram. Nu gjorde ju det definitivt inget ... en mycket trevlig tjej som jag gärna sitter tillsammans med. Det var ju bara det att jag skulle ju ha varit här med Ikaros ... men men ... han hadde fått annat att göra ... iRL!! Hemska hemska värld ...


Ocg här står så Mid och Blanche och ... hmmm ... tyvärr kommer jag inte ihåg namnet på herrn jämte Blanche, men sen är det i alla fall Aake. Det vet jag!


Så låt vigseln börja!! Vi väntar ... och ja ... nu så!!








Hmmm ... tror inte det behövs några undertexter till alla dessa foton ... de talar för sig själva. Med löften, kyssen, valsen ... eller var det de hmmm? ... nåja dansen i alla fall. Den obligatoriska om ni frågar om min åsikt. Och det stora "familjefotot" .... aahhh .... såå fint det var.
Så lycka till i ert gemensamma liv nu Tor och Vixon ( hmm visst ja ... hon talar visst inte svenska, men du får väl översätta detta till henne Tor ) och ta hand om varandra, och var aktsamma med kärleken :-).
Nu har jag tjatat tillräckligt för denna gången. Ha det så bra govänner ... och så ses vi där ute i stora världen. Ja och här som vanligt ... det e ju klart.

3 kommentarer:

  1. Första bilden på solen o vattnet är underbar! Så vacker det kan vara i SL. Önskar alla kunde ha den grafiken.... =)

    SvaraRadera
  2. Tack Alessia ... ja det e så fint ... älskar att sitta o titta ut över vattnet. färgerna är ju helt sagolika vid solnedgången, tröttnar aldrig på det!

    SvaraRadera
  3. Tack Pirkka!

    Och du var såå vacker i din fina klänning, färgem matchade ditt ansikte så fint :)

    Och visst var det ett trevligt bröllop!

    Fantastiskt fina bilder fick du från bröllopet (kan du tipsa mig någon gång hur du lyckas...)

    Kram
    rultan

    SvaraRadera