torsdag 14 januari 2010

Sängkammaren ... antar utmaningen

Yay... en bloggstafett!!! Klart man skall vara med om det ... fattas bara annat. Och sängar och sovvanor ... ja de kan ju vara lite svårt. Det blir inte så mycket sovit i SL ... vi är ju mest i full gång när vi är inne samtidigt. Men det är ju klart vi har vår säng ... det händer ju dock att vi vill lägga oss ner en stund och ta igen oss. Detta är vår andra säng ... den första var ju bara en enkel madrass på golvet, men skön att ligga på. Jag fick äran att bygga en enkel stomme till den så vi kunde komma lite högre upp ....hihihih. Men denna är skön ... verkligen skön, med en massa fina cuddles ( och annat smått o gott som ju inte behöver förklaras här, lol ). Och något täcke behöver vi inte, kakelugnen ger härlig värme, om vi nu inte skulle lyckas få upp värmen själva!! Och Ikaros har ju tätat huset ordentligt.

Men jag brukar lägga mig på sängen rätt så ofta för att få sträcka ut mig ordentligt mellan all träning ... ja ni vet, dansen ... och jag har ju mina ovanor. Kan inte låta bli att ta mig en cigg vissa gånger, är bara lite för lat ... eller bara trött. Men för det mesta går jag faktiskt ut, så det luktar inte hemma hos oss. Och vädrar ordentligt gör jag med!!


Eller ... så kan jag bara kasta mig i vår soffa i TV-rummet. Skön som bara den, inte lätt att hålla sig vaken i den, det kan jag lova. Har som vana att ligga o läsa en stund med resultatet att jag blir så trött så trött och måste ta mig en tupplur. Hänt några gånger att Ikaros har hittat mig där ... hmm.
Men vår absoluta favoritplats hittar man ju ute på gården, eldstaden, där brukar vi krypa ihop en stund innan det är dags att lägga oss i våra RL sängar. Så nu vet ni lite om de med!!



Nu måste jag ju bara passa på och få visa upp den nya Ikaros. Det har ju varit lite disskussioner om det. Så här är en nytagen bild på min älskling. Visst blev han fin ... inte för stora ändringar, utan bara så där lagom så man känner igen honom fortfarande. Det är Ikaros och ingen annan!!


Och en liten bild på oss båda ... hehehe. Visst matchar vi varann ... fastän vi inte är klädda i likadana kläder.


Jaha, det var det den här gången. Hoppas alla bloggare för stafettpinnen ... hmmm, stafettsängen ... vidare. Och se nu till att sova så gott i era sängar, med händerna under täcket som våran PG/Tina så gärna säger ( om man nu har ett täcke vill säga LOL!! )
Och till slut, det kommer mera, så klart ... hihihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar