måndag 28 december 2009

Att koppla av

Visst är det väl så att alla har känt sig stressade eller bara ur balans vissa dagar ... kan ju inte bara vara jag ... eller kanske. Nå i vilket fall som helst så har jag hittat en hel del fina ställen i SL som fungerar för mig att koppla av på. En skogspromenad i vårt fina Sarekområde är en upplevelse som jag starkt rekommenderar. Man riktigt känner hur lugnet infinner sig bland alla dessa gamla ståtliga träd! Och mossan på marken som tar bort alla onödiga ljud ... det är nästan så man kan höra älvorna dansa där ... för se dem, det kunde jag i alla fall.


Och att sedan kunna sätta sig vid ett vattenfall för att vila sig ... höra det lugnande ljudet som är så högt att inga oroande tankar kan tränga in. Efter en sådan dag är i alla fall jag helt lugn och kan ta mig an nya uppgifter ... prova t.o.m att bygga lite ... eller varför inte ... neeej inte kläder!

Att jag gillar att fiska, det kanske inte så många av er visste! Men det gör jag ... så när jag hittade detta fina ställe ute vid ambassadssimmarna var jag bara tvungen att sätta mig ett tag. Det fungerar som meditation det också ... prova om ni inte har gjort det. Nu fick jag ju ingen fisk, men det är ju inte alltid det behövs heller. Bara man kan få sitta och tänka är ju den stora grejen, rensa tankarna ... och slippa merjobbet att rensa fisken!


Vatten ... ja det är alltid bra. Som här en vacker glänta med vattenfall och en svandamm. Helt underbart, och så rofyllt. Hittade denna plats ute i Solace (eller hur det nu stavas )


Och hittar jag en brasa så kan jag bara inte låta bli att sätta mig en stund. Och då kan det vara var som ... som här i den enormt stora öppna spisen i slottet Legolass. Knastret från veden som brinner har alltid varit, och kommer att vara, som rena meditationen för mig. Man kan sitta och titta in i elden i timmar ... och inte tänka .... eller hmm ... inte tänka på något speciellt.

Men att dansa ... ja det är det mest avkopplande i alla fall! Så är det bara ... och det allra bästa i så fall att få dansa med min kära Ikaros! Då känner jag att alla problem bara "smälter" bort ... liksom rinner av mig.


Sååå ... det var lite om hur jag kopplar av ... och det har jag behövt många gånger vill jag lova. Efter alla små och stora misslyckanden ... frustrationerna att inte klara av saker ! Men som sagt var ... det finns ju massor av ställen där man kan hitta avkoppling.
Vad jag hittar på att skriva härnest ... ja det vet jag ju inte. Men att jag skall skriva det utgår jag ifrån. Ha det nu så bra och ta det lugnt så ses vi .. här eller där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar