torsdag 31 december 2009

Livekonsert på Hisingen

Jippii ... vi har fått vår på Hisingen! Helt underbart ... nu slipper vi frysa. Tack snälla Walle!
Nu kanske några av er tycker det är för tidigt... eller?? ... neeee tänkte väl det. Tänk er t.ex. ett liveuppträdande i snålblåst ute vid kusten ... när snön yr runt öronen! Kan garantera att det inte är roligt ... verkar som inga kläder i världen kan hålla en varm. Så det var i grevens tid vi fick varmare. Och visst ser det väl mysigt ut nu ... grönt och fint ... och syrenerna som har börjat blomma.



Ikaros har byggt en riktigt fin scen på stranden. Inte för stor och inte för liten ... utan så där lagom som vi svenskar tycker om ... eller är det bara ordet lagom , hmmm ... men fin blev den. Det skall bli riktigt spännande med konserten på lördag ... ja vi skall ordna en konsert på Hisingen! Glömde jag säga det?!? ... typiskt mig då ...fniss. Jo, Ikaros o Pirkka bjuder in till ett liveuppträdande nu på lördag klockan 21.00 (som sig bör i SL ). Nu vet man ju inte om det kanske blir flera gånger som scenen skall användas, men jag tycker nog att det vore synd att inte göra det ... vad tycker ni ?? ... till trubaduraftnar och liknande. Det skulle ju passa här ute vid kusten, inga hiskliga rockkonserter kanske, utan lugna fina låtar. Men bevare mig väl för dansbandsmusik ... nej inget sådant!!



Vår första uppträdare i vilket fall som helst blir Langlear Halostar. Han är helt ny i SL sammanhang. Men han visade genast sitt intresse för musiken, och kom i kontakt med oss. Och det ena gav det andra, så nu skall han uppträda för första gången, och det på hemmaplan så att säga. Det finns säkert en hel massa som han ännu måste slipa på till framtiden, man att få prova på genast i början det man vill syssla med är nog bara bra. Och nu är ju inte alla andra sådana virrpannor som jag, som det tar tid och evighet för, utan kan klara av det på betydligt snabbare tid. Vi vill i alla fall önska lycka till nu på lördag, och i framtiden. Tror att vi kommer att få se och höra en framtida stjärna entra scenen ... men det tycker jag att ni skall komma och bedömma själva.


Sååå ... ni är härmed bjudna på konsert nu på lördag den 2/1 2010 klockan 21.00 svensk tid ... märk väl inte SL tid lol ... ute på Hisingen. Bara att ta slurlen dit! ... (lol ser ni att jag har lyckats med något nytt hihihi!)

Skall se till att det finns lite förtäring med ... kanske lite hamburgare ... korv kanske .... och öl! Ja det måste nog finnas. Men det skall jag ordna först på lördag ... nu skall vi fira in det nya året. Så till er alla vill jag nu önska ett Gott Nytt År!! och så ses vi igen nästa år ...hahahaha ... eller kanske i natt efter festerna iRL.

3 kommentarer:

  1. Gott Nytt År Pirkka och Ikaros ( som redan skvallrat om lördagens konsert som ska bli spännande) !!!

    SvaraRadera
  2. Det här kommer bli spännande, Välkommen in SL showbus :-)))
    Annabella

    SvaraRadera