tisdag 22 december 2009

Lite av det senaste ... eller nåt ...

Lite av det senaste handlar väl mest om att det har ju blivit vinter och julen närmar sig. Då måste jag ju bara ta med lite bilder med som inte handlar sååå mycket om just mina dråpligheter. Allt är ju inte bara svårigheter. Det finns ju faktiskt också en massa bra och lätta saker som till och med jag kan klara av ... hehehe. Jag älskar att fotografera och det kommer ni nog att få uppleva ... visserligen lite amatörmässigt ännu ... men inte såå dåligt!! Det har blivit så fint på hela New Sweden simmen, som den här ovan får visa ... det är ju bara att ta sig dit och beundra .... det är ju var vårt kära RajRaj finns, så ni hittar .... eller hur!!

Och detta då .... oooh vad fint det är i Annabellas romantiska park. Rena rama vykortet!


Ja ... och så var det ju det här med Lucia! Jag fick ju äran att vara tärna i år. Det tackar jag för .... inte kunde jag tänka mig att jag som är så ny skulle få det. Det var en upplevelse att få gå i tåget. Nervös var jag ... det var jag vill jag lova! Tänk om jag inte kan hålla avståndet ... tänk om jag hamnar i skogen ...!! För det hadde jag blivit varnad om att det kunde hända ... lol. Eller om jag inte kommer ihåg hur och när jag skall göra vad ... mycket att tänka på. Och öva öva öva ... för det gjorde jag .... ofta! Kanske det fanns någon som såg mig där på ambassadssimmen när jag tågade fram och tillbaka på den utsatta röda mattan. Gällde ju att kunna hålla "spåret" och takten.

Men allt blev bra! Det blev en fin Lucia och inga större insidenter skedde ... fast de vet ni ju nu.
(som ni ser så är ju inte detta från Lucia ...utan från repetitionerna ...)

Och så var det ju det här med bocken ... den som skulle brinna efter Luciatåget och innan dansen. Javisst brann den ... i år igen. Men det var svårt att ta sig till den ... men till slut lyckades jag .... jaaaa så klart .... med Ikaros hjälp komma till brottsplatsen. Så nu har jag också en bild på den ... men som sagt va .... trodde nog att jag skulle missa det. Jag visste att det skulle bli en massa lagg, för det blir det när många samlas på ett ställe ... och nu var det massor på plats. Det var ju bra ... det visade ju bara på att Lucia är populärt ... men då blir det ju också problem! Men från och med bränningen av bocken fungerade allt som det skulle och det blev en fin avslutning på kvällen.
Sedan måste jag bara hoppa till nästa ämne och lämna vissa delar av förberedelserna inför jul. Vi blev ju inbjudna till Arwens och mikes bröllop. Jag visste ju inget om bröllop i SL! Bara sett bilder från vissa, men vad som gällde hadde jag ingen aning om. Ikaros bad mig skaffa bröllopspresenten .... !!! .....med tipset att den skulle ju vara från oss båda två. Hmmm ... var hittar man presenter som passar ... vad brukar man köpa .... Ingen aning!! Så det blev att ima igen och se om någon kunde hjälpa mig ... ni ser, kan inte komma ifrån okunskapen ( lol ) ... och visst fick jag lite att gå på. Tack Zigga! Det blev ett tpande mellan en massa olika affärer som sålde specifika bröllopspresenter, för det var ju det som gällde, man skulle ju kunna ge bort den ... den skulle med andra ord vara transfer!!! Mycket viktigt skall ni veta ... glöm inte det! Men lätt var det inte ... det höll på att sluta med ett nervsammanbrott för min del ... rena paniken! Sååå ... då började jag tänka på vad min älskade Ikaros hadde sagt ... den skall vara från oss båda. Vad skulle det kunna vara som speglade oss båda i gåvan tänkte jag. Och då fick jag min snilleblixt ... lol, jag kan få det skall ni veta ... vi båda älskar ju musik ... och dans. Så jag började leta saker som hadde med det att göra, och då hittade jag vad jag ville ha. Det enda svåra var att bestämma sig för just den rätta för Arwen o mike ... det var ju inte vi som skulle ha den ju. Jag hoppas innerligt att den passade det kära bröllopsparet och att de kommer att ha lite nytta av den också. Vad det blev för något?? .... ja joo ... skall jag berätta det .... jo det var en speldosa med plats för foton. Så nu kan Arwen o mike ta sig en svängom hemma, och komma ihåg sin bröllopsdag när helst de vill. Det var väl inte så dålig present ... med tanke på att det var en noobi som var i farten. Dessutom .... ja just de ... dessutom så packade jag in presenten i ett fint paket ... de ni!!! Såå .... man kan lära sig massor av saker när man minst anar det.
Här följer nu några bilder från bröllopet. Bara njut ... det gör jag. Visst var de fina ... det är inte utan att man får torka en tår. Så ännu en gång .... LYCKA TILL ARWEN OCH MIKE !!!



















































Då har jag kommit till slutet för denna gången. Men det kommer säkert fortsättning ... som alltid. Men vad som skall behandlas då ... hmmm ... ja det vet jag inte just nu hihihi..Men vill ni så ses vi ... och ha det bra nu ... och ... GOD JUL önskar jag till er alla.

5 kommentarer:

  1. God Jul själv Pirkka! Vilken fin present du hittade! Tror de är jätteglada åt den
    Tyvärr kunde jag inte vara med.
    ha en skön JuL
    Zig

    SvaraRadera
  2. Oh vilka fina bilder du tagit av alla händelser. Hoppas se dig i Jul på cafeet oxå. Gubben din ska ju Dja så jag har nog turen att se dig då . Men du dina bilder var så fina.

    SvaraRadera
  3. Ja Zig, jag tror faktiskt att presenten uppskattades :-)

    Och det är klart att vi ses i jul på cafet, fattas bara annat AB! Glad att du gillade bilderna.

    SvaraRadera
  4. Fin bilder Pirkka!
    Kul att du var med på Lucia.
    :-))

    SvaraRadera
  5. God Jul, ta hand om dig och dina kära :)

    http://earthnightclub.blogspot.com/

    SvaraRadera